آبیاری بیش از حد

تهیه و تنظیم: معین ذهاب ناظوری با نام کاربری admin

 

بیماری کاکتوس

آبیاری بیش از حد

 

به نام خدا

 

کاکتوس و ساکولنت آب را برای ادامه حیات در فصول خشک در خود ذخیره می کنند  .  در طبیعت کاکتوس آب  را کم کم و با دقت ذخیره می کند و این باعث می شود که از دست دادن آب ذخیره شده به آسانی نباشد .

حالا وقتی که شما در خانه از کاکتوس نگهداری می کنید و به آن بیش از حد نیاز آب می دهید این مشکلات برای کاکتوس پیش می آید : ترک خوردگی بدنه ، پوسیدگی پایین تنه و ریشه کاکتوس

وقتی که ما به کاکتوس بیش از حد آب دهیم کنترل این آب جذب شده برای کاکتوس سخت می شود و کاکتوس از یک یا چند جا ترک می خورد .

آبیاری بیش از حد

آبیاری بیش از حد

درمان : اولین کاری که برای درمان این مشکل باید انجام دهیم این است که آبیاری کاکتوس را متوقف کنیم ، بعد از آن می بایستی خاک و گلدان کاکتوس را عوض کنیم . بعد از اینکه کاکتوس را از خاک درآوردیم بهتر است یک هفته آن را در هوای آزاد و سایه قرار دهیم تا مقداری از آب خود را از دست دهد و سپس آن را دوباره  بکاریم . اگر ریشه کاکتوس پوسیدگی داشت قسمت های دارای پوسیدگی را جدا کنیم .  زخم ها و ترک خوردگی های روی کاکتوس که بر اثر زیاد آب دادن بوجود آمده اند برروی کاکتوس می مانند و هیچ راهی برای از بین بردن آن ها نیست .

 

آبیاری بیش از حد

مشکل دیگری که زیاده روی در آبیاری کاکتوس بوجود می آورد پوسیدگی ریشه و قسمت پایین تنه کاکتوس است . این پوسیدگی کم کم از ریشه گیاه شروع می شود و تمامی کاکتوس را فرا میگیرد و باعث نابودی کاکتوس می شود . این مشکل نیاز به درمان فوری دارد .

آبیاری بیش از حد

 

درمان : برای درمان این مشکل باید کاکتوس را از گلدان بیرون آورید و خاک دور ریشه را جدا کنید ، با دقت ریشه گیاه را بررسی کنید و قسمت های پوسیده ریشه را جدا کنید . اگر پوسیدگی فقط در ریشه بود و قسمت های پوسیده را جدا کردید کاکتوس را دوباره بکارید و یک هفته به آن آب ندهید ولی اگر پوسیدگی به تنه کاکتوس رسیده بود تا قسمت پوسیده تنه را ببرید و قسمت پوسیده را کاملا جدا کنید .پس از اینکه کاکتوس را ۲ روز در هوای آزاد گذاشتید و قسمت زخم شده خشک شد کاکتوس را بکارید و تا ده روز آبیاری نکنید تا دوباره ریشه بزند . سپس کم کم آبیاری متعادل به نسبت فصل و نوع کاکتوس را شروع کنید و مواظب باشید که دیگر در آبیاری کاکتوس های خود زیاده روی نکنید .

لطفا برای تقدیر ، تشکر و ابراز نظر مثبت یا منفی فقط از کلیدهای Like/Dislike استفاده کنید.  کامنت های اضافی، برای جلوگیری از بی نظمی حذف خواهند شد.