تهیه و تنظیم : آقای عباس صرامی

 

با نام کاربری : yavar

 

 

آیا کاکتوسها جاذب اشعه های مضر هستند ؟؟؟

 

احتمالا خواننده گرامی کم و بیش با این سوال برخورد داشته و آنرا شنیده است و قدر مسلم نیز اگر پاسخی در ادامه آن آمده نه آنچنان متقن و مستدل بوده است . سالیان اخیر این پرسش مابین دوستداران این گیاه و از طرفی بین کسانیکه واقعا نگران سلامتی خود وخانواده هستند و بدنبال راهکاری برای حذف اشعه های مضر و نگران کننده که این روزها در سراسر زندگی و روزمرگی ما بوفور یافت میشود، مطرح میباشد. در این گفتار سعی بر آنست که با بررسی و جستجو مابین صفحات اینترنت  و منابع رسمی به صحت و قوت این پرسش دست یابیم و آشنایی بیشتری را در خصوص این مطلب واین گیاه رقم زده باشیم.

 

سال ۲۰۰۶/سایت cactiguide.com

درماه می سال ۲۰۰۶ یکی از کاربران از مسئول سایت ( آقای دیو فریمن ) که از سایتهای معتبربین المللی کاکتوس میباشد همین پرسش را مطرح مینماید و ایشان صراحتا پاسخ میدهند که چنین چیزی را نشنیده اند ! کاربران دیگر هم موضوع را شایعه معرفی نموده و باز اظهار بی اطلاعی مینمایند و یا با ارائه لینک پرسشگر را تشویق به مطالعه این پرسش مبهم و نامعلوم نموده اند.

بخوبی پیداست که این پرسش و این تئوری عمرکوتاهی داشته و هنوز اذهان عامه با آن آشنا نیست با گذشت زمان و با مرور مطالب ارائه شده توسط کاربران و اظهار نظرات آنان این امر بخوبی هویدا میگردد که  دامنه بحث پیرامون این مطلب بشکل موافق یا مخالف بیشتر گشته و دیگر کسی اظهار بی اطلاعی نمیکند.

 

http://skeptics.stackexchange.com/questions/8225/do-cacti-absorb-harmful-radiation-emitted-by-computers

درصفحه پرسش و پاسخ سایت فوق که پیرامون سوالات فنی و تکنیکال طراحی شده است مشابه چنین سوالی چهار سال قبل مطرح میگردد. پاسخگو در مقام توضیح به نکات ذیل اشاره مینماید که دانستن آن برای خواننده خالی از لطف نیست .

۱-      تقریبا هرجسمی یا چیزی تا حدی مهارکننده اشعه الکترومغناطیس حاصل از تابش مانیتور کامپیوتر میباشد آب و بافتهای زنده در اینمورد عملکرد خوبی دارند کاکتوس نیز اینکار را میکند اما گیاهان دیگر نیز اینکار را انجام میدهند. فلزات پلاستیک پارچه و…… حتی ممکن است از بافت گیاه قویتر اینکار را انجام دهند

۲-      درمیان گیاهان هرچه بافت گیاه فربه وآبدارباشد اینکار بهترانجام میگیرد وکاکتوس بهمین دلیل نسبت به گیاهان دیگر برتری دارد

۳-      امواج الکترومغناطیس فقط در مسیر مستقیم تشعشع داشته و هرگونه محافت ومانع از انتشار زمانی موثر است که کاملا در مسیر روبروی امواج قرار گیرد . پس کاکتوس زمانی در این امر موفق است که باندازه کافی حجیم بوده تا بتواند فضای پرتاب اشعه را بسمت شخص پر کند!

 

درپایان این مطلب شخص پاسخ دهنده جمله بسیار زیبا ومعنا داری ارائه نموده و طی آن نظر خود را اعلام داشته.در این جمله هنوز عدم پذیرش ومقاومت به این موضوع بارز است. ایشان نوشته است که:

“” این موضوع یک عنوان کمی گمراه کننده ،کاملا ساختگی نیمه حقیقی است “” !!

 

 

Sarah Nariwonczyk graduated from the University of Western Ontario with a degree in Health

Sciences. در سال ۲۰۱۱ خانم سارا ناریونژیک از دانشگاه اونتاریا بر اساس مطالعات منتشره دانشمندان ناسا در مقاله ایی

نفش کاکتوس را در حذف ومهار این تشعشعات مضر تایید نموده است.

برای بازدید مقاله میتوان به صفحه

www.ourlondon.ca

مراجعه نمود

 

ایشان در نوشتار خویش به نکات ذیل توجه واشاره داشته اند

مشخص شده است که عامه مردم حدود ۹۰%وقت خود را در فضاهای سربسته سپری میکنند .هوای منازل بدلیل عدم تهویه وچرخش موثر دو تا پنج برابر هوای محیط آلوده تر است .برای مثال فرش ها همیشه از منابع نگران کننده در این فضاها هستند. فرش نو ازخود فرمالدیید منتشر مینماید وفرشهای کهنه منابع غبار وقارچ میباشند

مطالعات دانشمندان ناسای آمریکا نشان داده که گیاهان خانگی قادربه حذف حدود ۸۷%از آلودگیهای منتشردرفضای منزل درطول بیست وچهارساعت هستند.توصیه ناسا استفاده از تعداد ۱۵ الی ۱۸ عدد گلدان ۶الی۸ اینچ در یک فضای معادل با ۱۸۰۰فوت مربع میباشد.

شما گزارش کامل دانشمندان ناسا را میتوانید در آدرس ذیل مشاهده نمایید

 

. http://ntrs.nasa.gov/archive/nasa/casi.ntrs.nasa.gov/19930073077_199307307.pdf. Earthship.com

 

ازبین ده گیاهی که نشان میدهد مناسب برای تصفیه وتهویه فضاهای مسدود هستند صراحتا از آلوئه وکاکتوس نامبرده شده است.آلوئه جاذب فرمالدئید واکسیدهای کربن است و کاکتوس را در امر جذب اشعه وباکتری بسیارقوی معرفی نموده است. ایضا اینکه کاکتوس را بدلیل انتشار شبانه اکسیژن جهت خوابی نوشین و رمانتیک !! توصیه وتجویز نموده اند.

برای مطالعه مقاله بهترین تصفیه کننده هوا به این لینک مراجعه بفرمایید

 

در سال ۲۰۱۴ دو دانشمند هندی بنامهای reetu gautam , gaurav Sharma

در نشریه بین المللی تحقیقات فنی ومهندسی که در خلال کنفرانس بین المللی سینرژیک مهندسی ، مطالبی در خصوص تاثیر کاکتوس وبرخی مواد در جهت حذف تشعشعات ارائه نمودند

 

این دو دانشمند وجود وحضور اشعه های الکترومغناطیس را که بشکل دائم وهمیشگی در زندگی انسان حضور دارد را بسیار مخرب دانسته وعنوان نموده اند که اشعه ابتدا غده صنوبری انسان را که عامل کنترل تعادل هورمونی است دستخوش تاثیر قرار داده و با ایجاد استرس واکنشهای غیرمترقبه به عوامل محیطی را توسط انسان باعث میگردد

این تاثیرات دامنه نفوذ خود را بر رفتارخواب وسلامت عاطفی وقابلیت شناختی ما گسترش خواهند داد. در اثر این ارائه قوی تشعشعات انسان متحمل خستگی مزمن ودردهای ناشناخته عضلانی میگردد. افزایش سطح تشعشعات با سردرد ،درد قفسه سینه، اضطراب ،دلواپسی ،دردهای معده واختلال در میل جنسی انسان میگردد. بهمراه مراتب فوق تغییرات در تمرکز وانگیزه را بایستی افزود.

فراموش نشود آمار سرطان وتومور های مغزی با مقادیر بالای تشعشات الکترومغناطیس رابطه مستقیم دارند.

این دانشمندان برخی اقلام که میتواند باعث کنترل وحذف مضرات این اشعه ها گردد را مانند گیاه کاکتوس وسنگهای نمک معدنی اعلام نمودند.

ایشان نتایج تحقیقات دانشمندان سوییس را در مورد محیط های بسته اداری ضمیمه تحقیق خود نموده وعنوان داشته اند که کارمندانی که از خستگی وسردرد رنج میبرند احساس انرژی بیشتری بدست خواهند آورد چنانچه کاکتوس در کنار مانیتور کامپیوترشان باشد. آنان مواد بافتهای گیاه کاکتوس را شامل ترکیباتی دانسته اند که برضد تاثیرات آلوده کننده امواج الکترومغناطیس نقش دارند.

 

موفق و پایدار باشید