به نام خدا

دومین دوره مسابقات پرسش و پاسخ ویکی کاکتوس

دوستان عزیز سلام ،

اولین دوره ی مسابقات پرسش و پاسخ به پایان رسید و خوشبختانه با استقبال خوبی از جانب دوستان روبرو بودیم. روحیه ی تحقیق و پژوهش شما عزیزان ستودنیست. در دوره ی اول تصمیم بر این شد که تمامی عزیزان شرکت کننده که پاسخ صحیح داده اند برنده اعلام شوند و به همه جایزه تعلق خواهد گرفت.اسامی برندگان در اعلانات سایت درج شده است.

و اما دور دوم مسابقات….

در این دوره که از ابتدای مهر ماه آغاز شده است همانند دور اول، دو سوال در دو سطح معمولی و حرفه ای طرح شده که تا پایان روز ۳۰ مهرماه مهلت پاسخگویی به آنها در نظر گرفته شده است. لطفا پس از اتمام تاریخ تعیین شده اقدام به ارسال پاسخ نفرمایید. ضمنا بر خلاف دور اول، در این دوره و دوره های بعد ما فقط دو برنده با رای داوران خواهیم داشت.

شما عزیزان میتوانید ماحصل تحقیقات خود را در قالب مقاله ای هر چند کوتاه و مختصر ولی جامع و مستند برای ما از طریق ایمیل زیر ارسال کنید.

mosabeghe@wikicactus.com

 

دقت داشته باشید که فقط به همین آدرس ایمیل پاسختان را ارسال بفرمایید . پاسخ هایی که به ایمیل های دیگر یا با استفاده از ارسال مطلب و عکس ارسال شوند ترتیب اثر داده نخواهد شد.

ضمنا در ایمیل ارسالی حتما نام، نام خانوادگی، نام کاربری و شماره تماس قید گردد.

 

پیشاپیش از همه عزیزان تشکر میکنیم.

سوالات دوره دوم (مهر ماه ۱۳۹۳) :

سوال سطح معمولی: دلایل پوسیدگی ریشه کاکتوس ها و ساکولنتها و راههای پیشگیری از آن را ذکر کنید. (نحوه ی درمان مد نظر نیست.)

سوال سطح حرفه ای: برخی از کاکتوس ها در فصل رشد از خود شیره ای چسبناک و شیرین ترشح می کنند. فایده ی این کار برای کاکتوس چیست؟