Mammillaria bocasana

m bocasana m خانواده:  Cactaceae

نام علمی: Mammillaria bocasana

توضیح نام: به نام رشته کوه Sierra de Bocas که زیستگاه اصلی این کاکتوس است نامیده شده است.

نام های دیگر: 

Mammillaria bocasana subsp. bocasana

Cactus bocasanus

Neomammillaria bocasana

Powder Puff Cactus

Powder Puff Pincushion

زیستگاه اصلی: شمال و مرکز مکزیک

شکل ظاهری: کاکتوسی کروی و پوشیده از تیغ های مویی ابریشمی می باشد. این کاکتوس بسیار سریع الرشد بوده و پاجوش های زیادی تولید می کند که تشکیل یک کپه ی پشمی شکل می دهند.

شکل تیغ: هر آرئول دارای دسته ای ۳۰ تا ۵۰ تایی از تیغ های مویی ابریشمی  به علاوه ی یک یا دو تیغ قلاب شکل در وسط آن ها می باشد. در زیستگاه اصلی از این تیغ به عنوان قلاب ماهیگیری استفاده می شود.

شکل گل: قیفی شکل به رنگ سفید خامه ای و یا صورتی و به طول ۱۳ تا۲۲ میلی متر و قطر ۱۵ میلی متر می باشند. فصل گلدهی بهار و تابستان بوده و این کاکتوس در سنین بسیار پایین به گل می نشیند.

شکل برگ: فاقد برگ

میوه: استوانه ای شکل و به طول ۲.۵ سانتی متر و به رنگ صورتی قرمز هستند.

m bocasana p
m bocasana f

خاک مناسب: خاک مخصوص کاکتوس که زه کشی عالی داشته باشد و در صورت امکان از پیت ماس و خاک برگ کمتری در آن استفاده شده باشد.

نور مناسب: این کاکتوس به نور غیر مستقیم و زیاد احتیاج دارد. در نور زیاد گلدهی بیشتر شده و حالت پشمالوتری به خود می گیرد.

دمای مناسب: کاکتوس مقاومی است و دمای تا منهای ۵ درجه را در صورت خشک نگه داشتن تحمل می کند.

آبیاری: در تابستان پس از خشک شدن خاک آبیاری کنید. در زمستان آبیاری را محدود کنید. به هیچ عنوان در آبیاری زیاده روی نکنید .به رطوبت زیاد حساس است.

کود دهی: در بهار و تابستان با کودهای کم نیتروژن و حاوی فسفر و پتاسیم بالا کاکتوس را تغذیه کنید.

تکثیر: از طریق بذر و کاشتن پاجوش

 

لطفا برای تقدیر ، تشکر و ابراز نظر مثبت یا منفی فقط از کلیدهای Like/Dislike استفاده کنید.  کامنت های اضافی، برای جلوگیری از بی نظمی حذف خواهند شد.