Alöe vera

 

 

 

 

 

 

خانوادهAsphodelaceae

نام علمی: Aloe vera

توضیح نام:

نام های دیگر: Medicinal Aloe, Chinese Aloe, Indian Aloe, Medicine plant, True Aloe, Barbados Aloe, Burn Aloe, First Aid Plant, Bitter Aloe, Wand of Heaven and Miracle Plant

آلوئه ورا ، آلوورا

زیستگاه اصلی: زیستگاه اصلی آفریقای جنوبی است ولی امروزه در همه جای دنیا کشت و تکثیر می شود .

شکل ظاهری: به صورت برگ های کشیده می باشد که متحد المرکز هستند و برگ های جدید از مرکز آن رشد می کنند ، برگ های کشیده پهن گوشتی دارد که طول آن ها به یک متر نیز می رسد 

شکل تیغ: تیغ های نرم به صورت دندان مانند بر روی لبه های برگ ها دیده می شوند

شکل گل: سنبله ای که به طول ۹۰ سانتی متر میرسد از وسط آن رشد می کند که در انتهای آن تعدادی گل می روید ، معمولا گل ها به رنگ زرد هستند ولی در بعضی از گونه ها نارنجی دیده می شود .

میوه: میوه ندارد

خاک مناسب: توقع چندانی از خاک ندارد ولی اگر در خاک مقوی و زهکشی شده مناسب کاشته شود رشدش بالاتر می رود 

نور مناسب: آلوئه ورا نور پسند است ولی نباید زیاد در معرض نور مستقیم آفتاب باشد ، در تابستان در زیر نور مستقیم آفتاب تغییر رنگ به قهوه ای می دهد که بهتر است زیر سایه گذاشته شود .

دمای مناسب: طاقت تحمل گرما را دارد ولی اگر دمای هوا زیر ۳ دجه سانتی گراد باشد دچار سرمازدگی می شود .

آبیاری: آبیاری زیاد برای آلوئه ورا خوب نیست و توقع آبی زیادی ندارد . هفته ای یکبار کافی است . 

کود دهی: رشد آلوئه ورا به صورت معمولی زیاد است ولی اگر می خواهید گیاه بزرگتر و بهتری داشته باشید با کود های معمول ۲۰-۲۰-۲۰ گیاهان هر ماه یک بار کود دهید .

تکثیر: بهترین راه تکثیر آلوئه ورا تکثیر از طریق کاشت پاجوش های آن می باشد . آلوئه ورا پاجوش های زیادی تولید می کند که با کاشت هر یک از آن ها یک گیاه جدید بوجود می آید . اگر یکی از برگ های آلوئه ورا را ببرید و ۲ روز آن را در سایه بگزارید تا ته آن خشک شود یا به اصطلاح پینه ببندد و آن را در خاک با زهکشی بالا با رطوبت مناسب بکاریم بعد از ۲ هفته ریشه می زند .