آفتاب سوختگی کاکتوس

تهیه و تنظیم: معین ذهاب ناظوری با نام کاربری admin

 

آفتاب سوختگی کاکتوس

آفتاب سوختگی کاکتوس

 

به نام خدا

 

کاکتوس هایی که در محل سایه و یا کم نور نگهداری می شوند اگر به یکباره در معرض نور خورشید قرار گیرند دچار آفتاب سوختگی می شوند . آفتاب سوختگی بیشتر نشانه هایش را بر بالای کاکتوس و لبه های بیرونی آن نشان می دهد . آفتاب سوختگی رنگ رفتگی سفیدی بر روی کاکتوس ایجاد می کند که اگر شدت آفتاب سوختگی زیاد باشد به رنگ قهوه ای تیره تغییر رنگ پیدا می کند .

آفتاب سوختگی کاکتوس

درمان: اگر آفتاب سوختگی کاکتوس شما در مرحله سفیدی می باشد جای امیدواری است ، شما می بایستی کاکتوس را به محل سایه منتقل کنید و آبیاری منظمی داشته باشید تا کاکتوس به حالت اولیه خود باز گردد ولی اگر کاکتوس شما آفتاب سوختگی قهوه ای دارد اثر آن دائمی بر روی کاکتوس می ماند ، فقط شما آنرا به سایه منتقل کنید و منظم آبیاری کنید .

آفتاب سوختگی کاکتوس

آفتاب سوختگی کاکتوس

اگر شما یک کاکتوس از مغازه خریداری کرده اید ، این کاکتوس مدت زیادی در نور کم زندگی کرده است پس شما نباید به یکباره آن را در زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید چون  آفتاب سوخته می شود . برای نگهداری کاکتوس خریداری شده در زیر نور مستقیم خورشید باید کم کم آنرا به محیط عادت دهید و هر روز فقط چند ساعت زیر نور خورشید باشد و طی چند هفته کم کم ساعت ها را زیاد کنید که کاکتوس به نور جدید عادت کند  . این را هم در نظر داشته باشید که بعضی از گونه های کاکتوس هیچگاه نباید در زیر نور مستقیم خورشید باشند و همچنین نور مستقیم در هر شهر ایران با شهر دیگر فرق می کند . شهر های جنوبی آفتاب سوزنده دارند ولی شهرهای شمالی آفتابی ملایم دارند .

آفتاب سوختگی کاکتوس

آفتاب سوختگی کاکتوس

 

لطفا برای تقدیر ، تشکر و ابراز نظر مثبت یا منفی فقط از کلیدهای Like/Dislike استفاده کنید.  کامنت های اضافی، برای جلوگیری از بی نظمی حذف خواهند شد.