Blossfeldia liliputiana

ترجمه و ارسال توسط آقای مصطفی میر با نام کاربری smmwizard

blosslili m

خانواده:  Cactaceae

نام علمی: Blossfeldia liliputiana

توضیح نام: به علت کوچکی، به نام کشور داستانی Lilliput که ساکنان آن کوچک بودند، نامگذاری شد. نام liliputana غلط املایی است و تحت مقررات قانون بین المللی گیاه شناسی نام ان به liliputiana اصلاح شد.

نام های دیگر:  Parodia liliputana

زیستگاه اصلی: آرژانتین و بولیوی

شکل ظاهری: پیکر این کاکتوس بسیار کوچک و به رنگ تیره و بیشتر به رنگهای خاکستری مایل به سبز تیره و آبی نزدیک به سبز دیده میشود . دارای آرئولهای سفید و منظم هستند . این کاکتوسها هنگامی که روی ریشه اصلی نخستین خود باشند روی هم رفته رشد خوبی نخواهند داشت . سطح بالایی آنها مسطح و ضخیم میشود و زمانی که از سطح بالایی خود گسترده شوند ، بیشتر گنبدی شکل میگردند . ساختار ریشه ای این کاکتوسها ، منشعب و گسترده است.

شکل تیغ: آروئل ها دارای پرزهای پشمی شکل نرم هستند.

شکل گل: گلهای بلاسفلدیا به رنگهای کرم و سفید مایل به سبز نزدیک به ۵/۰ تا ۱ سانتیمتر قطر دارند که در میانه فصل تابستان و در پهنه بالایی کاکتوس پدیدار میشود.

شکل برگ: فاقد برگ

میوه: میوه آنها کرم ، سفیدرنگ و پس از گذشت زمانی ، در برابر نور خورشید به سرخی میگراید.

blosslili p خاک مناسب: این کاکتوس در خاکهای دارای زهکشی خوب و متخلخل رشد خوبی دارد.

 نور مناسب: این کاکتوس نیم سایه را می پسندد.

 دمای مناسب: تا -۱۰ درجه را در صورت آبیاری نکردن تحمل می کند.

 آبیاری: در فصل زمستان به آسانی در خشکی زندگی می کند و به آبیاری کم نیازمند (حتی در شرایط رشد ماهی یک بار) است. در صورت پیوند نیز، به پایه بستگی دارد. عموما این گیاه تمایل به رطوبت محیط دارد و بهتر است به صورت اسپری در سنین اولیه آبدهی شود زیرا ریشه آن بسیار مستعد پوسیدگی است.

 کود دهی: ?

 تکثیر: بذر و تنه جوش