به نام خدا

” زکات علم نشر آن است.”

سه سال از حیات و فعالیت رسمی سایت ویکی کاکتوس میگذرد, در این سال ها مسلما هم نشینی با شما عزیزان در این فضای مجازی تجربه های رنگارنگی را برای همه ی ما رقم زده است . ما از تجارب شما اعضای محترم درس هایی آموختیم و برای استفاده ی تمامی اعضا از این درسها و تجربیات بر آن شدیم تا بخش جدیدی را با نام بانک تجربیات ویکی کاکتوس به سایت ویکی کاکتوس اضافه کنیم.

قبل از آنکه به توضیح ویژگی های فرعی این بخش بپردازیم لازم است هدف ایجاد چنین بخشی را برای شما عزیزان شرح دهیم.
هدف از ایجاد بخش جدید این است که شما همراهان همیشگی ویکی کاکتوس تجربه ها و مشاهدات ارزشمند خود را ،هر چند کوچک و خرد، با سایر اعضا به اشتراک بگذارید.

پر واضح است که ارتقای سطح دانسته های هر یک از ما و هم چنین تسلط پیدا کردن در زمینه ی پرورش کاکتوس ها و ساکیولنت ها ،همه و همه در گرو بیان تجربیات و مشاهدات صورت میگیرد که این امر جز با حضور و فعالیت شما اعضا میسر نمیشود.
بنابراین تیم ویکی کاکتوس صمیمانه از شما دوستان دعوت میکند که با هر سطح دانش و تجربه ای که هستید تجارب با ارزش خود را برای سایر اعضا در این بخش به اشتراک بگذارید.
فرقی نمیکند که شما تجربه ی زیادی در امر پرورش کاکتوس یا ساکیولنت دارید یا خیر!!
آنچه برای ما مهم است صرفا بیان تجربیات از نگاه شما و شنیدن آن توسط ماست و هم اینکه تک تک اعضا با هر سن و سال و با هر سابقه ای در پرورش این گیاه جرات بیان دیدگاه های خود را داشته باشند ،چه بسا که با جمع شدن همین تجربیاتِ شاید از نظر خودمان بی ارزش ،گره ای از کار دوستداران کاکتوس گشوده شود.

لازم است برخی از ویژگی های این بخش برای شما عزیزان شرح داده شود تا با این بخش بیشتر آشنا شوید:
۱) در ابتدا لازم است این نکته را خاطر نشان کنیم که در این ستون( بخش) از پرسش و پاسخ خبری نیست!! لذا خواهشمندیم از بیان سوالات خود در این بخش جدید خودداری بفرمائید چرا که بخش انجمن پاسخ گویی به سوالات آماده است تا به سوالات کاکتوسی شما دوستان پاسخ دهد.
پس در این بخش فقط و فقط تجربیات و مشاهدات خود را برای سایر اعضا شرح میدهیم .دوستانی که احیانا قوانین را رعایت نکنند و در این بخش سوال طرح کنند منتظر پاسخ نباشند!! چرا که سوال آنها بدون اطلاع قبلی از این بخش حذف خواهد شد احترام به قوانین و مطالعه ی ویژگی های هر بخش از سایت مسلما فضای سایت را عاری از هر گونه بی نظمی ناخواسته میکند و مهمتر از همه خود شما عزیزان کمتر دچار سردرگمی میشوید.
از اینکه قوانین را رعایت میکنید پیشاپیش از شما سپاسگزاریم.

۲) هر ستون ( بخش) شامل یک موضوع خواهد بود که کاربران محترم میتوانند نظرات و تجربیات خود را درباره ی آن موضوع بیان کنند.

۳) ویژگی دیگر این بخش آن است که هر یک از اعضا میتوانند با ورود به برگه پیشنهاد موضوع برای بانک تجربیات ویکی کاکتوس درخواست ایجاد صفحه ای با موضوع مورد علاقه ی خودشان را ارسال کنند تا با بررسی و تایید مدیریت فنی موضوع مورد نظر ایجاد شود .چرا که شاید دوستان دست به تجربیات نابی زده باشند که در موضوعات ارائه شده ی این بخش گنجانده نشده باشد.

۴) نکته ی دیگر اینکه زمان ثبت نظرات و تجربیات شما در این صفحات نامحدود است و هر عضو جدیدی که به جمع ما اضافه میشود قادر خواهد بود نظرات و تجربیات خود را در صفحه ی مورد نظر بیان کند. هر لحظه از عمر تجربه ی جدیدی به همراه دارد.

در پایان باز هم از تمامی کاربران و همراهان محترم فضای ویکی کاکتوس دعوت میکنیم بدون در نظر گرفتن میزان تجربه و تسلط خود در امر پرورش کاکتوس ها و ساکیولنت ها ، تجربیات هر چند اندک خود را به اشتراک بگذراند و سایرین را از اطلاعات و مشاهدات ارزشمند خود محروم نسازند ، چه بسا که نگاه متفاوت یک عضو نوپا و مشاهدات ایشان باعث گشایش پنجره ای جدید در باور سایر افراد شود و کلیدی باشد برای باز کردن قفلهایی که شاید افراد مجرب نیز در حل آن موضوع دچار مشکل بوده اند.

با تشکر از حضور شکوهمند شما یاران
تیم رسمی ویکی کاکتوس