به نام خدا

محل مناسب نگهداری کاکتوس و ساکیولنت

نورمناسب کاکتوس

دم روباهی

سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی.مجموعه ویکی کاکتوس

باتوجه به بالا. رفتن علاقه دوستان به پرورش و نگهداری کاکتوس و.ساکیولنت در منازل ادارات شرکت ها و محل کارهایشان نیاز مبرم بر این دانستیم که از یکی از سه عامل پرورش اصولی کاکتوس و ساکیولنت محل. مناسب نگهداری کاکتوس ساکیولنت .رو براتون به اشتراک بگذاریم.

این آموزش .برگرفته از تجربه چندین دهه از فعالیت .مجموعه ما در زمینه مربوط بوده و با افتخار تمام نکات رو. جهت اصولی پیش رفتن. این یکی از سه عامل حیاتی در پرورش کاکتوس و ساکیولنت .رو تقدیم میکنیم براتون و امید داریم .نهایت بهره رو از این پست آموزشی مون برده باشین.

محل مناسب. نگهداری کاکتوس قطعا باید پر نور باشد تا شما بتوانید. بهترین رشد. کاکتوس یا ساکیولنت تون رو شاهد باشید.

این محل در خانه شامل پنجره های جنوبی. نور گیر-تراس.-پاسیو و یا هر پنجره ای که روزانه کم کم ۲الی۳ساعت افتاب مستقیم .دارد

در ادارات محل کار یا شرکت ها راه رو ها. یا ورودی هایی که دارای بالکن. های سکوریتی حجیم هستند و یا میز های مدیریتی که. منتهی به پنجره های پر نور قرار گرفته اند را شامل می شود.

پس این موضوع باید با این مطلب مهم که کاکتوس. در محل پر نور رشد. صحیحی خواهد. داشت رو در یاد داشته باشید و در کنار اون یه سری موارد رو رعایت کرده باشین:
۱:ترکیب خاک عالی در مقابل نور مستقیم خورشید یک عامل کلیدی. .در افزایش کیفیت رشد کاکتوس یا ساکویلنت خواهد بود*:
*بابت ترکیب خاک عالی و مخصوص کاکتوس .ساکیولنت مقاله ای بسیار. کامل تقدیمتان خواهد شد تا اون زمان خاک مخصوص کاکتوس فقط از خدمات کشاورزی معتبر تهیه شود
۲:در مقابل آفتاب مستقیم تبخبر رطوبت قطعا بالا .خواهد بود پس .آبیاری بیشتر باید انجام شود راجب آبیاری هم مقاله ای جدا خدمتتون بارگذاری خواهد شد.

مقایسه آفتاب مستقیم با محل سایه روشن خدمت تون. با تصویر. نشان داده میشه که قطعا محل آفتاب مستقیم توصیه ما برای شماست:

آفتاب مستقیم:

        .

محل سایه روشن:

نکته بسیار مهم و کلیدی این دو محل که .باید حتما دقت کنید:

۱:شادابی و زیبایی در محل سایه روشن بیشتر. هست،اما این تنها یک باور غلط بوده و موقتی هست. اگر گیاه تون همیشه در این محل قرار گیرد قطعا روزی دچار آسیب و در نهایت از بین رفتن .گیاه خواهد شد

۲:محل آفتاب مستقیم گرچه ظاهر گیاه را کدر کرده اما .درون گیاه غوغایی از فتوسنتز برپاست که تنها .عامل حیات دائمی و سالم گیاه تون بر این بسته است که همیشه بتوانید این محل .رو حفظ کنید

این دو تصویر:
از صبح هنگام طلوع تا عصر هنگام غروب .در معرض آفتاب مستقیم. حیات دارند و قطعا خودشان گویای همه چیز از قبیل مقاومت شادابی و سرحالی و زیبایی خاص. هستند

        .        

نکات و مطالبی که تابکنون براتون توضیح داده شد و. همه همه .باید تحت شرایط زیر باشند:
خاک مخصوص کاکتوس. و ساکیولنت
آبیاری .زیاد

در پایین چند نمونه .کاکتوس و ساکیولنت. رایج و خاص براتون نشون داده میشه که در تمام موارد پر نور. ترین محل براشون. تدارک دیده شده با خاک مطمئن و آبیاری .منظم و بررسی .شده:

  .  

  . 

  . 

  .

این تصاویر آرشیوی بوده و همه نمونه. های. موجود در مجموعه گلخانه های ما به این صورت. پرورش و تکثیر. یافته اند.

این یه سری نکات کامل ترین تجربه ای بوده که طی. چندین دهه تجربه .خدمتتون ارائه شد اگر این موارد رو کامل رعایت کنید .بدون هیچگونه کود و مکمل کاکتوس هایی کاملا شاداب و سرحال .خواهید داشت.

قسمتی از کاکتوس های پرورش یافته مون که. از بابت نور تنها با نکات .گفته شده پیش رفت داشته خدمتتون. بارگذاری میشن:

  .  

  .  

 

دوستان و همراهان عزیز باز براتون تاکید .میکنیم تنها راه داشتن .کاکتوس هایی شاداب و همیشه سالم رعایت. نور مناسب که  .یکی از ۳فاکتور اصلی پرورش کاکتوس و. ساکیولنت می باشد. هست و این مورد ارتباط مستقیم دارد با موارد زیر:
خاک مخصوص کاکتوس.
آبیاری منظم و بررسی شده

چند مورد از کاکتوس های در معرض آفتاب. مستقیم باز خدمتتون بارگذاری میشن:

  .  

  . 

  . 

با خواندن این مطلب درباره برخی از گیاهان. وارداتی یا پرورش .داده شده با کود و هورمون .که بعد از مدتی بی اختیار گیاه از بین میرود و .مشکلات نابجایی پیدا میکنند که هیچگونه .درمان ندارد و در نهایت نابودی .گیاه منجر می شوند.،خدمتتون عرض شو که این مورد بسیار جدی بوده و متاسفانه بیشتر گلخانه داران با پرورش نابجا و استفاده از کود و هورمون. صرفا با .جنبه اقتصادی گیاهانی رو در بازار عرضه میکنند. که همچین مشکلاتی. را دارا هستن با این تفاوت میتوان براتون. این مورد رو اثبات کرد:

۱:مثلا گیاهی که بصورت طبیعی باید بعد. از ۷،۸ سال در سایزی مشخص قرار بگیرد،این گیاهان. وارداتی در ۲یا۳ سال با استفاده از کود. و هورمون و ایجاد تخلخل در روند طبیعی گیاه در این سایز قرار میگیرند و روانه بازار .می شوند که قطعا یکی. اصلی ترین موارد بروز مشکلات بشمار می روند،و طبق تجربه ها. حتی در .محلی دیگر جز گلخانه تولیدی شان سازگار نیستند.

آن دسته از دوستانی که شناخت .کافی به محصولات. وارداتی و مشکلات آن دارند و قصد تهیه محصولاتی باکیفیت و رشد. یافته طبیعی و سازگاربا تمام نقاط آب و .هوایی هستن تا در منزل محل کار. یا به عنوان هدیه برای بهترین هایشان مورد استفداه قرار. دهند فروشگاه ویکی کاکتوس با .نهایت اطمینان در خدمت همراهان. عزیز بوده تا بتواند جامعه گل و گیاه دوست را از هر جهت .همراهی کند و با ارائه خدمات و محصولاتی. ارزنده قدر دان همراهی دوستانه. همیشگی اش باشد.

امیدواریم این قسمت. از برنامه آموزشی مام مفید. واقع شود-باتشکر از همراهی تان-ویکی کاکتوس اولین و بزرگترین مرجع تخصصی. کاکتوس و ساکیولنت در ایران. | www.wikicactus.com