بهمن ای ماه شرافت از برای هر کسی

بهمن ای ماه عنایت، تو گلابی ، اطلسی

بهمن ای ماه خدا تو در میان ماه ها

همچنان انگشت دستی، لیک شصت در انگشت ها

در زمستان امدی اما بهار آورده ای

سردی از دل ها برون کردی ، نگار آورده ای…

“جناب کاهانی”

بنام دوست…

سلام بر روح سراسر مهر شما عزیزان

با آغاز ماه زیبای بهمن، فصلی دیگر از مسابقات پرسش و پاسخ هم شروع شد.

در این ماهِ سرد سال، در محفلی گرم دور هم گرد آمده ایم تا آنچه را که میدانیم و تجربه کرده ایم بی منت در اختیار همدیگر بگذاریم و با چاشنی علم و تجربه در راه پرورش کاکتوس ها ، این خلایق دوست داشتنی، قدم برداریم. میدان مسابقات ویکی کاکتوس بهترین مکان برای به چالش کشیدن ذهنهای ماست چرا که با هر سوال پنجره ای به افق دید ما گشوده میشود وانگار هر سوال بذری است که در اذهان ما کاشته میشود و تلاش و رسیدن به پاسخ سوال چون شکافتن غلاف بذر و پا نهادن به دنیایی تازه است.

هشت دوره از مسابقات پرسش و پاسخ به همت شما مهربانان پشت سر گذاشته شد و اینک باید برای دور نهم دست و پنجه نرم کرد!

قبل از مطرح نمودن سوال دور نهم بر خود واجب میدانیم از جناب آقای عباس صرامی عزیز( نام کاربری : yavar) صمیمانه تشکر کنیم که هیچ لحظه ما را از حضور گرم خود بی نصیب نگذاشته و پیوسته راهنمای ما در این وادی بوده اند.

این دوره از مسابقات هم با هم فکری و یاری جناب آقای صرامی عزیز رقم خورده و ایشان برای برنده ی این دوره هدیه ای وی‍‍‍ژه در نظر گرفته اند.

و اما سوال نهمین دوره از مسابقات پرسش و پاسخ ویکی کاتوس:

همه ی ما میدانیم که با ورود به فصل زمستان کاکتوس ها بسیار ضعیف شده و از فعالیت آنها کاسته میشود و بسیار مستعد پوسیدگی هستند، با توجه به اینکه در فصل زمستان هر چقدر هم آبیاری را کم کنیم عاقبت نمیتوان بستر را خشک نگه داشت، به نظر شما بهترین حربه و ترفند برای کاهش دادن احتمال پوسیدگی ریشه چیست؟!

 

دوستان علاقه مند به بخش مسابقات میتوانند پاسخ را به همراه مشخصات کامل خود به آدرس زیر ارسال بفرمایند.

 

mosabeghe@wikicactus.com

 

مهلت ارسال پاسخ از اکنون تا پایان بهمن ماه ۱۳۹۴ میباشد

عزیزان توجه داشته باشند که به محض اتمام این زمان سیستم ارسال پاسخ بسته خواهد شد بنابراین دوستان لطف کنند در زمان تعییین شده پاسخ خود را ارسال بفرمایند که ما شرمنده نشویم.

با تشکر از حضور و همراهی سبز شما یاران

جاوید باشید.