خاک: این گیاه برای اینکه بتواند رشد کند به خاک سبک و با زهکش مناسب نیاز دارد.


تعویض گلدان: هر زمان که دیدید ریشه‌های گیاه از ته گلدان بیرون زده است یعنی باید گلدان عوض شود و سایز بزرگتری برای آن بگیرید. بهترین زمان برای تعویض گلدان اوایل فصل بهار می‌باشد.


آبیاری: گیاه زامیفولیا در مقابل کم آبی مقاومت خوبی داشته ولی در برابر آبیاری زیاد مقاومت کمتری دارد. برای آبیاری این گیاه حد متوسط را در نظر بگیرید و برای آبیاری گیاه وقتی اقدام کنید که پنج سانتی‌متر از سطح خاک خشک شده باشد. همانطور که اشاره کردیم گیاه زامیفولیا ساقه‌های زیر خاکی دارد و ساقه‌های زیرخاکی آن نسبت به آب زیاد حساس بوده و در صورت غرقابی می پوسند. به خصوص در فصل زمستان باید میزان آبیاری کمتر شود.


نور: این گیاه به نور کم مقاومت خوبی نشان می‌دهد برای همین در آپارتمان‌هایی که نور کمی دارند بسیار خوب رشد کرده و مقاومت می‌کند.


دما: دمای مناسب برای رشد گیاه زامیفولیا ۲۴ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد است و در فصل زمستان دمای محیط نباید به کمتر از ۱۶ درجه سامتی‌گراد کاهش پیدا کند.


تغذیه: گیاه زامیفولیا نیاز به تغذیه خاصی ندارد اما برای اینکه رشد خیلی خوبی داشته باشد می‌توانید در سال دو بار از کود مایع برای تقویت آن استفاده کنید.


تکثیر گیاه زامیفولیا از طریق برگ

برای تکثیر گیاه مذکور برگ‌های آن را درست از محلی که به محور وصل شده است، برش بزنید و در خاک مخلوط و سبک قرار دهید. مخلوط خاک را از ترکیب کوکوپیت و پرلیت و پیت ماس و شن درست کرده و زهکش گلدان را هم به خوبی درست نمایید. بعد از اینکه برگها را در گلدان کاشتید سطح گلدان را با لایه‌ای از پلاستیک پوشانده تا رطوبت هوا در خاک باقی بماند. این کار باعث می‌شود ضمن پوسیدن برگ ها در زیر نایلون غده های درون خاک رشد و تکثیر پیدا کنند. رشد غده‌ها می‌توان تا هفت ماه به طول بینجامد برای همین گفته می‌شود تکثیر از طریق برگ زمانبر است و نیاز به صبر دارد