سلام خدمت همه دوستان گرامی و همراهان ویکی کاکتوس ،

 

به ششمین دوره مسابقات پرسش و پاسخ رسیدیم . ۵ دوره قبل مثل یک چشم بهم زدن گذشت . بیش از ۱۰۰ نفر در مسابقات شرکت کردند و بیش از ۵۰ نفر هدیه ناقابلی از ما دریافت کرده اند . از همه دوستان تشکر میکنیم .

این دوره که دوره ششم می باشد با دوره های دیگر کمی فرق دارد و برچسب ویژه خورده است . دلیل اصلی این ویژه بودن هم آقای صرامی عزیز هستند که بر سر ما منت گذاشتند و زحمت این دوره کامل بر روی دوش ایشان افتاد ، سوال این دوره توسط جناب صرامی طرح شده و داوری ششمین دوره هم بر عهده ایشان هست . دلیل دیگر ویژه بودن این دوره هم جایزه ویژه آن هستش که به صحیح ترین ، بهترین و جامع ترین پاسخ اهدا می شود .

 

155

جایزه ششمین دوره مسابقات پرسش و پاسخ ویکی کاکتوس

Cephalocereus senilis پیوندی با بیش از ۳۰ سانتی متر ارتفاع

این هدیه ارزشمند که بیش از ۲۰۰ هزار تومان ارزش دارد از طرف جناب آقای صرامی به بهترین پاسخ اهدا می شود . 

 

دوستان عزیز می توانند ماحصل تحقیقات خود را در قالب مقاله ای هر چند کوتاه و مختصر ولی جامع و مستند برای ما از طریق ایمیل زیر ارسال کنند .

 

mosabeghe@wikicactus.com

دقت داشته باشید که فقط به همین آدرس ایمیل پاسختان را ارسال بفرمایید . پاسخ هایی که به ایمیل های دیگر یا با استفاده از ارسال مطلب و عکس ارسال شوند ترتیب اثر داده نخواهد شد.

ضمنا در ایمیل ارسالی حتما نام، نام خانوادگی، نام کاربری و شماره تماس قید گردد.

 

مهلت ارسال پاسخ تا ۳۰ بهمن ماه

 

سوال دوره ششم( بهمن ماه ۱۳۹۳) :

 

با توجه به توصیه و تاکید در خصوص پرهیز از مرطوب ماندن بستر و محیط نگهداشت کاکتوس ها چگونه می توان کاشت و رویش بذر کاکتوس و نگهداری کاکتوس های تازه رس را بمدت چندین ماه در یک فضای بسیار مرطوب و خاک کاملا خیس توجیه نمود ؟ چرا در این شرایط ریشه و خود نهال های کاکتوس نمیپوسند ؟

 

 

از استاد عزیزم جناب صرامی بابت قبول زحمات این دوره بسیار تشکر میکنم و برای همه دوستان آرزوی موفقیت میکنم .