بنام خدا

عرض سلام خدمت دوستان .و همراهان همیشگی ویکی کاکتوس

این سری از مطلب آموزشی مان تجربیاتی هست که طی. سوابق و تجربیات خدمت تان انتقال .داده خواهد شد.

امیدواریم بتوانید بهترین بهره را ببرید.

اول از همه خدمت تون عرض شود .که اب و هوای هر منطقه قطعا متفاوت با هم هست و ما در این مقاله حد و حدود مشخص. نمی کنیم و صرفا یک شرط ثابت رو. پیش میبریم.

 

در فصل پاییز. دمای هوا در روز تفاوت بسیاری با شب دارد .پس افتاب روز هیجانی در کارتان پیش نیاورد که اقداماتی انجام دهید.

ابتدا باید توجه داشته باشید که محل ن.گهداری تان پر نور باشد و سردی هوا در مقابل شدت نور برای کاکتوس و ساکیولنت هاتون تا حدودی طبیعی هست و نیازی .به تغییرات نیست.

دمای مناسب در این فصل بین .۷الی۲۸ درجه متغیر هست در شب شاهد کاهش نسبی دما و در روز افزایش. دما گیاهان رو به خواب کامل از بابت رشد دعوت خواهد کرد.

کاکتوس ها در فصل پاییز یواش یواش شرایط خواب .رو برای خودشون فراهم خواهند کرد(البته توجه داشته باشین که دمای مناسب. خواب زمستانی بین۱۰الی۱۵ درجه می باشد).

خواب زمستانی یکی از عوامل طبیعی. بر رشد کاکتوس ها هست که باید عملا انجام شود اما اگر دما محیط نگهداری تان. بالا باشد گیاه در حال رشد خواهدبود و نمی توان توقع شور و نشاط در فصل بهار را از گیاد داشت.

پس با این توضیحات بهترین. راهکار برای ادامه روند زندگی کاکتوس یا ساکیولنت هاتون در فصل پاییز قرار دادن. در محلی پر نور و کنترل شده از بابت دما که یه وقت شاهد .کاهش بیش از حد و آسیب .به گیاه نباشید و داشتن ترکیب خاکی .عالی جهت سلامت کامل ریشه ها در این مدت الزامی هست چرا که ریشه گیاه .همچنان وابسته به ترکیب خاکش هست و هرگونه تغییر یا کاستی. در خاک باعث بروز مشکل .خواهد شد.

توجه داشته باشید که دما محیط .تون زیر۵ درجه کاهش نیابد لذا کنترل و رسیدگی ها برای شما سخت و در. نهایت یخبندان و نابودی گیاه تان خواهد شد.

همراهان عزیز تصاویر بین مطالب .صرفا جهت جذابیت این قسمت از پست آموزشی مان می باشد امیدواریم نهایت لذت. را برده باشید.

سپاس از همراهی همیشگی تان-مجموعه ویکی کاکتوس